vem är jag?

hej jag heter elin madeleine larsson. jag bor i ett stort gult hus på landet som heter gärahov. vi har kossor och sånt. jag är 19 år och har en mamma och en pappa. jag har också en syster och två bröder. jag går hotell och restaurang programet på bäckadal i jönköping. jag tycker om min klass, det gjorde jag inte i början, men nu vet jag att jag kommer gråta på studentdagen då jag förmodligen kommer se vissa för sista gången. jag jobbar på hooks herrgård, det är ett ställe där man kan spela golf också. ibland kan jag tycka att min jobb är pest och pina, men när jag får jobba med min bästa vän sofia är det bland det roligaste som finns. jag jobbar som servetris och jag tycker om att möta människor i mitt jobb, speciellt när dom som ger bra med dricks. jag brukar leka med mina bästa tjejkompisar matilda, anna, sofia & sanna. vi är ett gäng brudar som alltid har super skoj, jag vet inte om jag skulle klara mej utan dom. sanna är min kusin och den bästa människan på jorden, hon har ställt upp för mej i alla lägen och jag kommer alltid finnas där för henne. jag har under den senaste tiden lärt mej att vänskap är viktigare än någonting annat. jag har också under den senaste tiden varit mer känslosam än någonsin, tårar, skratt och andra känslor har rusat runt i min kropp och mitt förvirrade huvud. jag tror på äkta kärlek, men jag tror att det finns mer än bara en "rätt" person. jag tycker att närhet är det underbaraste som finns, och jag älskar pussar och kramar och mys. jag tycker också att känslan av att vara kär är en känsla som borde få bestå, men dock har jag lärt mej att det gör den inte. jag önskar det fanns ett ord som gjorde att en männsika skulle älska mej. att det fanns ett enkelt sätt att veta vad som är rätt och vad som är fel. jag hatar jakten på någon, och jag tycker om att få uppmärksamhet. jag har varit extremt beroende av "en" viss person några gånger, och jag har lärt mej att det är fel att ge all sin tid åt en människa. jag önskar ibland jag kunde spola tillbaka tiden och göra saker annorlunda. ibland tycker jag om saker för mycket, då har jag lätt för att bli besviken. jag har på senaste tiden också insett vilka människor man kan lita på och vilka man inte kan, nästan i allafall, vissa människor förstår jag mej fortfarande inte på. jag fick igår vet att en person läser min blogg dagligen, det gjorde mej på något sätt glad. jag har insett att jag har svårt för att hitta mej själv, och jag är absolute inte en ensamvarg, tvärtemot jag hatar ensamheten. jag är rädd för att vara ensam. ibland önskar jag att jag vore någon annan, och ibland önskar jag att jag vore tillräcklig för vissa. jag är nog ganska lättlurad och jag vill tro det bästa om människor. jag har blivit sviken och fått mitt hjärta krossat, då har jag haft min bästa vän sanna där som har stöttat mej till tusen, hon gjorde så jag kunde resa mej igen. om 8 dagar åker jag till england med min bästa underbara vän therese, hon bor i hestra och har en underbar personlighet som jag älskar så mycket. jag hoppas på en bra resa och att jag kommer inse hur bra jag har det på någon annan plats än här i vaggeryd, för just nu vill jag härifrån. för det man inte vet om sej själv eller om man gjort något, ja då vet hela kommunen det, det hatar jag. jag älskar att vara kär, men just nu hoppas jag att jag för stunden kan lägga alla händelser och känslor åt sidan och bara leva ett liv utan massa strul med kärlek. om ett år hoppas jag att jag har ett jobb och att mitt liv har en mening!

Kommentarer
elin säger:

du är bra madde!

jag tycker vi satsar på utgång på fredag?

:)

2009-04-12 | 20:22:44
Bloggadress: http://givemethebliss.blogg.se/
tilda säger:

håller med elin :) madde du e så bra så de e inte klokt , hoppas du kan förstå de ! :)

2009-04-12 | 21:39:19
Bloggadress: http://tildusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback