I get wings to fly and Im alive





Hejhopp i stugan!
Igår kväll jobbade jag och Tessan i restaurangen
Ett ganska kort pass, endast halv 7 till 10, men jag fick ta mina första beställningar
Sa att jag ville försöka och det gick mot förväntas sjut bra
Engelskan va inte alls så svår att hänga med och jag hade väldigt trevliga gamlingar
Så hade väll mina första 5 gäster helt ensam igår & jag gillade de
När man äntligen kommer in e de så är de faktiskt inte så dumt att jobba här
DOCK är alla som jobbar här irriterande som tusan och tror dom är miljarder bättre än alla andra
Jag & Tessan höll nästan på att strypa han vi jobbade med
Han är lixom lika gammal som oss och har jobbat här en månad
ÄNDÅ tror han att han är värsta chefen och säger till oss för minsta lilla grej
HÅLLA JAG ÄR INTE DUM, JAG VET HUR MAN JOBBAR I EN RESTAURANG JAG HAR GJORT DE I MER ÄN 2 ÅR
Men vi överlevde ännu en kväll och idag jobbar tessan morgon och jag kväll
Jag ska först vara i receptionen med Shirley och sen ska ja hjälpa till i restaurangen
ÅH snart är jag hemma, endast 4 dagar kvar
Igår hade vi varit här tre veckor
Känslan är mer att vi varit här länge men ändå inte, hahaha
Och känslorna för att få komma hem är oförklarliga
Saknar familj, vänner & att bara få vara hemma
Men genom att åka hit har man lärt sig hur mycket man uppskattar "hemma"
Och jag har lärt mej mer engelska än jag nog någonsin gjort om jag inte åkt hit
Att åka hit har varit bland det bästa i mitt liv & ett bra äventyr
Jag har fått spendera massor med tid med en underbar vän
Och jag har fått se en liten till dej av världen
Såå det finns fördelar och nackdelar med att åka utomland
Men jag tror det är en chans i livet och man borde ta den
Även om man längtar hem som tusan nästan hela tiden
Xxx

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback