lördagsmys med skrikande barn och en david



jag och david fick ansvaret att ta hand om ester, vera och alice igår kväll. och jag lovar, jag tvivlar på min mognad att ta hand om små barn. jag tappar lite smått tålamodet efter ett tag då de skriker efter mamma och vägrar lugna ne sej eller sova hur mycket man än bär runt på dom, läser bok eller nynnar. men när de sedan somnar och min david lägger lilla ester på magen och hon sover så lugnt. så finner men ju lugnet och en härligt känsla av ro. och då känner man ju klart att man vill ha barn, men absolut bara en liten plutt i taget.
söndagen har än så länge spenderats i lägenheten med enheldel tv, lite käk och slappismys med daviddaviddavid. så nu när mannen gett sej av och spela handbollsmatch i växjö så ska jag ta tag i dagen och springa en runda. sen blir de nog att kolla the movie "i taket lyser stjärnorna" och ha en mycket slapp söndag med sannananna.

36 dagar kvar.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback