you give me fever like I´ve never, ever known. just kiss me baby and tell me twise, that you´r the one for me.




mitt muffins race börjar nu. tänkte göra lite olika saker nu på dagarna då jag är mycket mer ledig innan jag sticker. så idag blev det chokladmuffins med choklad fyllning. man har ju en lillebror och en david som är glad i kakor. idag också en storebror hemma på besök som jag vet är galen i gottigt. får väll ha dom som omdömme ifall jag lyckats göra något bra. 


Chokladmuffins med fyllning

100 g smält smör
2 ägg 
3 dl socker
1/2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
1 1/2 dl mjöl

Fyllning:
100 g smör
2 dl grädde
4 msk socker
2 tsk mjöl
4 tsk kakao

Sätt ugnen på 160°C. Vispa ägg och socker pösigt. Smält margarinet. Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Tillsätt de torra ingredienserna äggblandningen. Häll upp smeten i formar och grädda muffinsen i 15-20 min.

Medan de är ugnen görs chokladfyllningen. Smält smöret och tillsätt de övriga ingredienserna. Låt det koka ihop tills det tjocknar lite. Tag ut muffinsarna när de är färdiga och häll i chokladfyllningen. DONE!

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback