idag vill jag hem och dansa med dig .

yes, äntligen söndag. 17 dagars jobb i rad är äntligen över. tänkte gå igenom veckan lite snabbt. jobbade dagar på studion hela veckan måndag, tisdag, torsdag, fredag och lördag. OCH  i onsdags provjobbade jag på rydbergs bar och matsal som ligger typ 4 min från min lägenhet. kvällen bara flög förbi och allt kändes ganska bra, så framåt småtimmarns sa ägaren att han ville jag skulle börja jobba där och vad jag ville ha för att börja där. ett heltidsjobb så jag och han lovade mig direkt de. så dagen efter skrev jag på papper för en tidsvidare tjänst där och jag börjar någon gång nästa vecka. gick direkt efter de och jobbade på studion och efter mitt pass pratade jag med min arbetsgivare och sa upp mig direkt. och allvarligt är det de bästa jag gjort på 3 månader. har hatat stället sen jag började där. blev lovad heltid och har papper på de, men dom har varit kontraktsbrytare och skitit i mitt avtal. betett sig som skit och ändrat schema fram och tillbaks typ var och varannan dag. man har inte fått annat än skit där och jag har känns mig så värdelös på länge, jag har tvivlat på mina kunskaper och jag har gråtit över dom människor som tryckt ner och förnedrat mig så där. så jag jobbar måndag till fredag lunch nästa vecka och sen gör jag två dagar på bageriet för att vara snäll, vilket jag egentligen inte behöver vara, men vill ju ha min lön så. sen lämnar jag skiten och förhoppningsvis går jag från ett piss ställe till ett bättre avtal. har redan en bra feeling av de nya jobbet, så hoppas och håller vartenda tumme ni har nu vänner. ja så de va ganska enkelt att få dom att vilja ha mig, gjorde bara mitt jobb och såg duktig ut och de kändes så förbannat bra att någon äntligen såg MIG ! så nu kör vi igen och hoppas på de bästa som sagt. så tebax till min vecka. efter studion har jag sen i torsdags stuckit direkt till Hok och jobbat kvällar där. så inte för att skryta men jobbade 15 timmar i torsdags, 13 i fredags och 14 igår. så idag är jag så oerhört glad att jag sitter här i min soffa och degar, för de är jag så värd. känner mig som en degklump också då jag inte fått i mig så mycket till mat denna veckan då jag inte hunnit käka eller typ ens sitta ner och njuta av en måltid. hoppas få lite änding på de nu i veckan. för i morgon ska ja tebax till gymmet igen med Kimmie, nu SKA ja bara komma i form. för sånna här mördar helger vill jag ALDRIG ha igen. tur är väl hur mycket jag trivs på Hok, dom är min lilla familj som stöttar och vägleder mig. bättre än min vanliga familj då dom vet hur branchen är och hur dåligt behandlad man kan bli. dom har lixom känns som jag någon gång i livet. men idag är de ju då söndag och jag sitter hör och väntar på david som jag inte sett på en vecka och som jag knappt spenderat någon tid med på 14 dagar. vi ska ju upp till rosenlund idag och få massage, hoppas bara mannen är på ett bra humör, de där mys humöret som jag älskar så med honom. för just idag behöver jag de mer än någonsin. jag menar de, MER än någonsin. för de har varit en sån omtumlande tid för mig den senaste månaden framför allt. har kännt mig så ensam, samtidigt som jag haft jenny vid min sida och vi har hjälpt varandra genom tiden. by the way hon har också sagt upp sig. det ända jag kan säga att jag kommer sakna med studion är denna tjej som kommit att betydda mer än jag någonsin kunde tro för mig. hon är den bästa människan jag mött, ödmjuk och så oerhört givmild. hon har visat mig att de finns någon som kunde bry sig om mig på riktigt riktigt i denna värld. och jag hoppas så att jag inte förlorar henne! nu ska ja nog städa lite innan david kommer. om ja orkar. kanske kör en helig "göraingennyttadag" och tar de i veckan.

samson - regina spektor




tessan sticker till australien i morgon. önskar jag sett dig mer under tiden du varit hemma efter din norge resa. men saker blir aldrig som man tänkt sig. jag saknar dej så min vän. våra underbara minnen tillsammans finns fortfarande där, jag lovar dej de. och jag älskar dej så du underbara lilla filur. hoppas vi ses snart igen, för jag behöver dej.







Kommentarer
Therese säger:

Söta du, jag kommer sakna dej jättemycket, vill träffa dej massa i vår sen ! lycka till på jobbet. älskar dej <3

2010-10-03 | 17:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback