onsdag23nov

morsningkorsning!
ja men efter en månads bloggtorka gör vi en update! min lillebror har varit hemifrån i 6 månader nu, och ja jag saknar honom, hur sjukt e de! näda, inte är de väl de när man växt upp tillsammans och de bara skiljer typ 18 månader eller va de blir på oss. och ja, han är ju min lillebror, som faktiskt ställt upp för mig i livet. och som jag, trots hans lite kaxiga attityd ibland, är en mjuk kille som bryr sig! men han kommer iaf hem och hälsar på i januari lagom till min 22 årsdag (en liten påminndelse till honom). verkar som han stannar hemma i typ 6-7 veckor, kul!

skolan dåja! jo men än så länge har jag klarat av den, VG på hemtentan och G på tentan, och direkt efter att amn njutit ca, 1 minut av de så kör man på med nästa plugg inför nästa tenta och hemtenta. visste att plugget skulle bli hårt men grrr, gör ju inget annat än stressar mentalt hela tiden. så på fredag är de tenta i lärande och utveckling. Utveckling som betyder inre och yttre förändringar som pågår hela livet, typ! Lärande som betyder typ organismer som ändrar sitt beteende och där beteendet blir ett resultat av erfarenheter. Skinner, Piaget, Vygotsij och Dewey va gubbar som utvecklade olika teorier om hur vi människor lär oss som bäst. Piaget va en snygging! Emotioner är känslomässiga upplevelser som ger fysiska förändringar och yttre reaktionsmönster. Vi föds med grundkänslor som glädje, intresse, ilska, ångest, avsky och skam. Kreativitet är att skapa något nytt och vara påhittig. Intelligens är att vara smart och att då kunna lösa uppgifter utan förkunskap och tidigare erfarenhet. sug på den! undra vad jag själv är, är ju varken allmänbildad eller intelligent, hmmmm..
också till det som jag längtar mest till, min syster ska ha en kid! jag kommer vakta den med mitt liv, finns nog inget jag ser fram emot så mycket som detta. 1 april är de tänkt, tur att tiden går fort, men sen kan den sakta ner, för jag hinner inte tänka. knappt leva. att ta tillvara på speciella moment blir mer och mer viktiga ju äldre man blir, eftersom man blir så jäkla gammal så fort nu för tiden.
update av dess like! elinpelin jag saknar dej, hoppas du använder rejält med solkräm, australien är farligt har jag hört!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback