torsdag24nov

en månad kvar till julafton, och vi som inte ens ska fira jul! mina syskon har valt att överge boet och fira på annat håll och jimmsan flyger ju inte hem än, så de blir väl mys med mammi och pappi. hoppas dom skämmer bort deras "ända" barn på julafton då, önskedröm! 
taggar tenta imon, känner mig inte färdigpluggad, men får inte in mer i min skalle. Empati är att känna med någon, att ha samma känsla som någon annan, Sympati är att förstå varför någon känner som den gör. Reviersibelt tänkande är att kunna återvända till tidigare förståelse. Könsroll är den roll ditt kön förväntas ta av samhället. Könsidentitet är jag-bilden, när man som person vet vem man är. Att barn övergenerealiserar är att de sätter ett och samma ord i olika sammanhand, det gör dom för att de vill ha så få funktioner som möjligt för varje form. Förmågor imon den kognitiva utveckligen är lärande, kunskap och tänkade. Psykosocial fas är stadier i personlighetsutveckligen, jagets utveckligen, man talar om människans 8 åldrar.
igår jobbade jag på scandic. har varit där drygt en månad nu och jag trivs bra och dom är nöjda med mej. fiskade in bra med dricks, trots att jag stressade som en galning. eftersom de va hockey och dreamhack så va de drösvis med folk! så hemma runt ett tiden och därför va jag tydligen trött idag och stängde av mitt larm i morse, så jag sov till halv 12. 
nu ska jag träna på mina fina crosstrainer som ska göra mig reda för stranden 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback